عضویت در سایت
نام محصول قیمت محصول تنظیمات
۱۴,۹۰۰ تومان
light box
امتیاز 5.00 پایان نامه بررسی عوامل موثر بر صادرات زعفران ایران">
۱۴,۹۰۰ تومان – خرید
دسته بندی :

حجم : ۱.۴۸ مگابایت
فرمت فایل : docx & pdf
نوع فایل دانلودی : rar
تعداد صفحات : ۶۷ صفحه
قابلیت ویرایش : دارد
فهرست مطالب : دارد

 

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر صادرات زعفران ایران

 

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر صادرات زعفران ایران در قالب word با قابلیت ویرایش در ۶۷ صفحه همراه با فایل pdf تهیه و آماده چاپ می‌باشد.

در زیر فهرست پایان نامه بررسی عوامل موثر بر صادرات زعفران ایران به همراه قسمتی از متن پایان نامه برای شما عزیزان قرار داده شده است تا در صورت نیاز با اطلاع کامل اقدام به خرید نمایید. تمامی قسمت های پایان نامه ویرایش شده و آماده چاپ می‌باشد.

 

فهرست مطالب

 

فصل اول

۱-۱-مقدمه. ۲

۱-۲-تشریح و بیان مسأله. ۴

۱-۳-موضوع تحقیق. ۵

۱-۴-اهمیت انجام تحقیق. ۷

۱-۵-اهداف تحقیق. ۱۰

۱-۶-فرضیه تحقیق. ۱۰

۱-۷-نوع تحقیق. ۱۱

۱-۸–جامعه تحقیق. ۱۱

۱-۹-روش و ابزار جمع آوری اطلاعات.. ۱۲

۱-۱۰-سابقه موضوع. ۱۲

۱-۱۱-تعریف واژه ها و اصطلاحات کلیدی.. ۱۳

 

فصل دوم

۲-۱- تحقیقات بازاریابی. ۱۵

۲-۲- بازارگرایی.. ۲۶

۲-۳- معرفی زعفران. ۳۲

۲-۴-مطالعات مربوط به بازار زعفران. ۳۷

۲-۵-تحقیقات پیشین در باره تحقیقات بازاریابی. ۴۱

 

فصل سوم

۳ – ۱-تحقیق. ۴۵

۳– ۲- روش تحقیق. ۴۵

۳ – ۳ – جامعه، نمونه و روش نمونه گیری.. ۴۶

۳-۴- روش ها و ابزار گرد آوری اطلاعات.. ۴۷

۳-۵- روایی , پایایی پرسشنامه. ۴۸

۳-۶- تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها ۵۰

۳-۷-فرآیند انجام تحقیق. ۵۰

 

فصل چهارم

۴–۱– مقدمه: ۵۲

۴–۲– بررسی متغیرهای جمعیت شناختی (آمار توصیفی) ۵۲

۴–۴ – تحلیل اکتشافی داده ها ۵۲

۴–۵–تحلیل سئوالات تحقیق. ۵۳

 

فصل پنجم

۵-۱- مرور کلی.. ۵۵

۵-۲- نتیجه گیری.. ۵۵

۵-۳-پیشنهادات.. ۵۸

۵-۴-پیشنهادات برای تحقیقات آینده: ۵۹

-۵-۵مشکلات و محدودیت ها ۵۹

فهرست منابع و مأخذ. ۶۰

 

چکیده:

زعفران از جمله محصولات کشاورزی و زراعی است که در اکثر شهر های استان خراسان به ویژه قائن ، گناباد ، تربت حیدریه ، بیرجند و ….کشت می شود و اکثر صادر کنندگان این محصول در شهر مشهد مستقر هستند.زعفران از جمله محصولاتی است که ایران همواره در دهه های اخیر بیش از نیمی از بازار جهانی را در اختیار داشته است .همچنین کاهش در آمدهای حاصل از صدور نفت و نوسانات شدید قیمت آن طی سالهای اخیر ما را به این باور می رساند صادرات محصولات غیر نفتی اجتناب ناپذیر است . تحقیقات بازاریابی سبب شناخت مسیرهای تجاری آینده ، و حرکت در همان مسیر به صورتی که  منافع سازمان را در پی داشته باشد که این موضوع ضرورت وجود تحقیقات بازاریابی را بر روی صادرات التزام می بخشد. هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر تحقیقات بازاریابی بر روی صادرات زعفران می باشد که از این طریق راهکارهایی جهت افزایش سهم بازار و بهبود وضع موجود و همچنین از این طریق به تاثیر تحقیقات بر بازارگرایی پرداخته شد که بدین منظور پرسشنامه ای شامل ۴ بخش که حاوی ۲۳ سوال تخصصی و ۷ سوال عمومی تبیین شد که در اختیار ۴۳ نفر از مدیران شرکتهای صادرکننده زعفران برای بررسی فرضیات مطرح شده قرار گرفت . از تحلیل داده های آماری این نتیجه حاصل شد که تمامی متغیرها ی تحقیقات بازار ، بازارگرایی و افزایش سهم بازار بر بر افزایش صادرات زعفران تاثیر گزار است اما اغلب  صادرکنندگان ایرانی همچنان به صورت سنتی در فرآیند صادرات زعفران به علت انحصاری بودن آن اقدام می کنند. همچنین لازم به ذکر است همکاری نکردن دولت ، وجود قوانین بازدارنده و وجود گرو ه های مافیایی ارز آوری این محصول را برای کشورمان در آینده ای نه چندان دور با مشکل مواجه می سازد.

 

مقدمه

در سیاستگذاری های اقتصادی ایران به دنبال رهایی از وابستگی بالا به صادرات نفت که همواره دارای نوسان زیادی نیز بوده است سعی شده است تا با گسترش صادرات غیرنفتی و بویژه صادرات محصولات کشاورزی به مقابله با این شرایط پرنوسان پرداخته شود. این در حالی است که شرایط متنوع و مناسب اقلیمی ایران موجب شده است تا ایران در تولید برخی از محصولات کشاورزی از مزیت نسبی برخوردار باشد.

همچنین کاهش درآمدهای حاصل از صدور نفت و نوسانات شدید قیمت آن طی سال های اخیر و مهمتر از همه پایان پذیر بودن منابع نفت موجب می شود که زنگ خطر را برای سیاستگذاران و برنامه ریزان اقتصادی به صدا درآورده و ما را به این باورمی رساند که توسعه صادرات غیر نفتی و رهایی یافتن از اقتصاد تک محصول متکی به درآمدهای نفت، ضرورتی اجتناب ناپذیر است)اکبری وکریمی هسینجه ، ۱۳۷۹ ).

بحران های اقتصادی سالهای اخیر، حداکثر کاهش قیمت نفت و در پی آن، کاهش درآمدهای ارزی، امکان پیشبرد برنامه های توسعه اقتصادی کشورها را با اتکا به درآمدهای نفتی مورد تردید جدی قرارداده است)خداوردیزاده،۱۳۷۹).

امروزه توسعه صادرات غیر نفتی یک ضرورت است زیرا درآمدهای ارزی را افزایش می دهد و در نتیجه اجرای برنامه توسعه اقتصادی که متضمن هزینه های ارزی است را ممکن می سازد ولی در ایران معمولاً زمانی به رشد و توسعه صادرات غیر نفتی توجه می شود که صادرات نفت خام و درآمدهای حاصل از فروش آن دچار رکود شده باشد.

تجربه گذشته ایران در زمینه نوسان درآمدهای ارزی ایجاب می کند که سیاستگذاری هایی در زمینه افزایش صادرات غیر نفتی انجام پذیرد)بی ریا و جبل عاملی ( ۱۳۷۹ ).

 

جدول(۱-۱)میزان صادرات ایران

میزان صادرات ارزش (میلیون دلار) سال
۸۲ ۳۴ ۱۳۷۸
۱۰۶ ۴۳.۵ ۱۳۷۹
۱۲۱ ۵۱.۳ ۱۳۸۰
۱۲۵ ۵۶.۲ ۱۳۸۱
۱۳۸ ۶۶.۵ ۱۳۸۲
۱۷۲ ۹۵ ۱۳۸۳
۲۰۱ ۹۷ ۱۳۸۴
۱۴۲ ۷۵ ۱۳۸۵
۷۷ ۵۰ ۱۳۸۶
۶۸ ۸۹ ۱۳۸۷
———- ۷۷ ۱۳۸۸
۱۱۸ ۳۲۵ ۱۳۸۹
۱۲۶ ۳۶۶ ۱۳۹۰

 

 

در صورت داشتن هرگونه سوال با پشتیبانی فروشگاه فایل پرشین استور تماس بگیرید.

برچسب ها :
2 دیدگاه برای “پایان نامه بررسی عوامل موثر بر صادرات زعفران ایران
  1. سلام با تشکر مورد استفاده قرار گرفت .موفق باشید

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه
طرح توجیهی صنایع دستی
جزئیات بیـشتر
طرح توجیهی قالی بافی
جزئیات بیـشتر
طرح توجیهی تولیدی مبلمان و مصنوعات چوبی
جزئیات بیـشتر
طرح توجیهی تولید کفش
جزئیات بیـشتر
پایان نامه مقایسه هوش هیجانی مرد سالاری و زن سالاری
جزئیات بیـشتر
برو بالا