عضویت در سایت
نام محصول قیمت محصول تنظیمات
۱۹,۹۰۰ تومان
light box
امتیاز 5.00 پایان نامه بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر پرخاشگری کودکان">

هدف من از اين تحقيق بررسي تأثير بازي هاي رايانه اي بر روي پرخاشگري كودكان  از ديدگاه والدين ان ها در شهرستان ايوان است. در اين تحقيق جامعه و نمونه به صورت كاملأتصادفي انتخاب شده است كه در مجموع در اين تحقيق 200خانواده شركت كرده اند .تحليل يافته ها نشان مي دهد مه بين بازي هاي رايانه اي و پر خاشگري كودكان رابطه معناداري وجود دارد.

۱۹,۹۰۰ تومان – خرید

حجم : ۲۲۲ کیلوبایت
تعداد صفحات : صفحه۴۹
پسوند فایل : docx
پسوند فایل دانلود : ‌rar
قابلیت ویرایش : دارد
فهرست مطالب : دارد
منابع : دارد
پرسشنامه : دارد

پایان نامه بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر پرخاشگری کودکان

 

پایان نامه بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر پرخاشگری کودکان که برای شما آماده کرده ایم مربوط به رشته روانشناسی، علوم تربیتی و مشاوره (کلیه گرایش ها) در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌باشد.

پایان نامه بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر پرخاشگری کودکان در ۴۹ صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد که شما بعد از خرید از سایت فروش فایل پرشین استور قادر به دانلود آن می‌باشد.

در زیر قستمی از متن پایان نامه بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر پرخاشگری کودکان به همراه فهرست مطالب برای شما عزیزان قرار داده شده است تا با مطالعه دقیق و اطلاع کامل از موضوعات اقدام به خرید فرمایید.

 

عنوان کامل : پایان نامه بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر پرخاشگری کودکان از دیدگاه والدین

 

بررسی تاثیر بازیهای رایانه ای بر روی پرخاشگری کودکان - فروشگاه پرشین استور

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت پژوهش

هدف اصلی(کلی)

هدف  فرعی(جزیی)

فرضیه

تعریف مفهومی بازی های رایانه ای

تعریف مفهومی پرخاشگری

تعریف عملیاتی بازی های رایانه ای

تعریف عملیاتی پرخاشگری

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش

تاریخچه بازیهای رایانه ای

پیدایش بنیاد ملی بازیهای رایانه ای

اثر بازی های رایانه ای بر پرخاشگری

محاسن بازیهای رایانه ای

معایب بازیهای رایانه

مخرب‌ترین بازی‌های تصویری

طرفداران ذاتی بودن پرخاشگری

طرفداران منشاء اجتماعی پرخاشگری

ناکامی – پرخاشگرانه

عوامل خانوادگی پرخاشگری

عوامل محیطی (اجتماعی – فرهنگی)

تاثیر بازیهای رایانه ای خشن بر پرخاشگری و خشونت کودکان و نوجوانان

بیماریهای روحی کاربران بازیهای رایانه‏ای

معرفی برترین بازیهای رایانه ای با هویت ایرانی

تأثیر بازیهای رایانه ای بر شخصیت مخاطبین

پیشینه پژوهش در خارج از کشور

پیشینه پژوهش در داخل کشور

 

فصل سوم: روش پژوهش

طرح پژوهش

جامعه آماری

نمونه آماری

نحوه نمونه گیری

ابزار اندازه گیری

پرسشنامه

روشهای تجزیه وتحلیل

 

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده

آمار توصیفی

امار استنباطی

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

نتیجه گیری

پیشنهادات و راه حل های کاربردی

پیشنهادات پژوهشی

محدودیت های تحقیق

منابع و مآخذ

پرسشنامه

 

 

مقدمه

 

بازی های رایانه ای یکی از سرگرمی های کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان در عصر جدید است. این بازی های مهیج و پر کشش ساعت ها کودک و نوجوان ما را در مقابل صفحه نمایشگر میخکوب کرده، او را از دنیای واقعیات به عالم تخیلات فرو می برد و در این گیر و دار یا چیزی را کند. این بازی ها در کنار محاسنشان، گاه آثار مخرب روحی و جسمی در کودکان و نوجوانان بر جای می گذارند که با توجه به ظرافت فکر و ذهنشان جبران آن ها شاید برای همیشه ناممکن شود.لذا وظیفه ی ما والدین و دست اندکاران امور فرهنگی است که به استفاده کودکان و نوجوانان از بازی خلاقیت آنان تبدیل کنیم و از تأثیرات مخرب آن ها بکاهیم. این مقاله سعی دارد در این جهت اطلاعاتی در اختیار اولیا و مربیان گرامی قرار دهد.

با نگاهی به انبوه بازی های موجود در بازار در می یابیم که قریب به اتفاق این بازی ها وارداتی و محصول کشورهای دیگر، خصوصاً کشورهای غربی است که در ساخت هریک از این بازی ها اهدافی را دنبال می کنند. متأسفانه کشور ما در این زمینه به پیشرفت های قابل توجهی دست نیافته است. شرکت هایی در این زمینه مشغول فعالیت اند و تولیداتی هم عرضه کرده اند که متأسفانه پاسخ گوی نیازهای نسل امروز جامعه ما نیست و باید برای این امر مهم و حیاتی، توسط مسئولان ذیربط، تدابیری اندیشیده شود.

 

 

بیان مسئله

 

این پدیده جدید دانش بشری که تقریباً درهمه شئون زندگی انسان راه یافته است، همچون دیگر ساخته های دست بشر دو رو دارد که یک روی آن استفاده صحیح در کارها و کمک به رشد و سعادت بشراست.و روی دیگرآن استفاده غلط است که معمولاً جز در موارد علمی وشغلی ازآن استفاده می شود. آنچه بیشتر کودکان و نوجوانان را شیفته خود می کند بازی های رایانه ای است. پیشرفت کیفیتی این بازی ها به فاصله کوتاهی در ایران رواج یافته و بازار اسباب بازی و لوازم سمعی و بصری را به تسخیر خود درآورده اس.این بازی ها که دارای تصاویر دو بعدی است تا ۵۰ درصد با تصاویر واقعی انطباق دارد و همچنین دارای موسیقی متن هست.

چیزی که اخیراً بر تعداد طرفداران این بازیها افزوده، قیمت مناسب آنها برای مصرف کننده است. علاوه بر این چون کودک و نوجوان خود اجرا کننده و در بطن بازی است و همراه با سایر شخصیت های بازی درگیر ماجراهایی می شود که طراح بازی برای او تدارک دیده است، برای او بسیار جذاب است . این بازی ها با استفاده از تصاویر پرتحرک و صداهای مهیج، دنیایی از هیجان را به این انسانهای تشنه جنب و جوش ارزانی می کند و همین جذبه، روح و جسم آنان را مطیع خود می سازد و به عالمی از تخیلات می برد که خود را محور و قهرمان اصلی ماجرا می پندارند.

روانشناسان معتقدند اختلال پرخاشگری، ریشه بسیاری از مشکلات روانی و رفتاری نوجوانان باشد. این رفتارها در صورت بروز می توانند سبب مشکلات بین فردی، جرم، بزه و تجاوز به حقوق دیگران شده و در صورت درونی شدن، قادر به ایجاد انواع مشکلات جسمی و روانی می باشند. از طرف دیگر، اتلاف وقت خشونت، بزهکاری، جنایت و از بین بردن هر آنچه فرا روی آدمی است یکی از اساس ترین موضوع های مضامین اکثر این بازی ها به مواردی چون تخریب، کشتن و پرخاشگری بر علیه دیگری اختصاص دارد. طی بازی دریافت می دارند، سبب می شود کودکان انجام این رفتارها را پیشه خود ساخته و با گذشت زمان، حساسیت خود را به مسئله خشونت از دست بدهند.

درپژوهشی که با هدف بررسی اینکه آیا بین رویارویی با خشونت رسانه ای و زندگی واقعی و حساسیت زدایی که در ویژگی ها و خصوصیات مربوطه منعکس شده رابطه ای وجود دارد یا نه، انجام شده بود; مشخص شد که فقط رویارویی با بازی های ویدئویی خشن، با همدلی پایین همبستگی دارد. به علاوه، بازی های ویدئویی و فیلم های سینمایی خشن، هر دو با نگرش های پرخاشگرانه شدید، همبستگی داشتند.

 

 

اهمیت پژوهش

 

یک زمانی، زمان پدر و مادرهای ما، بازی مورد علاقه بچه‌ها یه قل دوقل بود! سال‌ها گذشت و وقتی نوبت به ما رسید، فوتبال تبدیل به سرگرمی دوست داشتنی بچه‌ها شد. اما در این دوره و زمانه، هیچ چیزی مثل رایانه نمی تواند بچه ها را در اتاقشان میخکوب کند.

البته زندگی آپارتمانی در بیشتر نقاط جهان و شلوغی کودکان نیز باعث شده که پدر و مادرها از علاقه فرزندانشان به این بازیهای رایانه ای خوشحال باشند، آنها همیشه دوست داشته اند بچه هایشان یک جا بنشینند وباعث سر و صدا و شکستن شیشه ها نشوند.آنها حاضرند برای خرید ابزارهای بازی حسابی پول خرج کنند، اما از شلوغی خانه دیگر خبری نباشد. صدالبته رایانه وسیله مفیدی است که محروم کردن کودکان از آن با هیچ معیار عقلانی جور در نمی آید. در واقع دانش آموزی که آشنا به استفاده از این ابزار باشد، چند قدم از همسن و سالانش جلوتر است.

 

 

نکته: تمام فایل ها ویرایش جدید می‌باشند و به صورت صحیح صفحه بندی و آماده شده اند لذا جهت نمایش صحیح فایل ها لطفا فونت های  (B Nazanin – B Mitra – B Lotus – B Titr) را نصب کنید. در صورت نیاز میتوانید به صورت مستقیم از اینجا دانلود کنید.

 

مطالعه کنید: آموزش نصب فونت در ویندوز

 

فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت موفق قابل دانلود می‌باشد همچنین ایمیلی حاوی لینک دانلود برای شما ارسال می‌شود.

در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد یا پیشنهاد با پشتیبانی فروشگاه فایل پرشین استور تماس بگیرید.

 

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه
طرح توجیهی صنایع دستی
جزئیات بیـشتر
طرح توجیهی قالی بافی
جزئیات بیـشتر
طرح توجیهی تولیدی مبلمان و مصنوعات چوبی
جزئیات بیـشتر
طرح توجیهی تولید کفش
جزئیات بیـشتر
پایان نامه مقایسه هوش هیجانی مرد سالاری و زن سالاری
جزئیات بیـشتر
برو بالا