عضویت در سایت
نام محصول قیمت محصول تنظیمات
۵,۰۰۰ تومان
light box
امتیاز 5.00 پرسش مهر ۹۷ رئیس جمهور (در سال گذشته چه مهارت‌هایی در مدرسه آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟)">

رئیس جمهور همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در پرسش مهر امسال از دانش‌آموزان خواست که بگویند تاکنون چه مهارت‌هایی آموختند

رئیس‌جمهور، در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید ، پرسش مهر سال 97-98 را مطرح کرد.

رئیس جمهور از دانش آموزان سوال کرد: پارسال چه مهارت‌هایی آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟

۵,۰۰۰ تومان – خرید
دسته بندی :

حجم : ۹۶ کیلو بایت
تعداد صفحات : ۱۷ صفحه
پسوند فایل : docx
پسوند فایل دانلود : ‌rar
قابلیت ویرایش : دارد
فهرست مطالب : دارد
منابع : دارد

پرسش مهر رئیس جمهور ۹۸-۹۷

 

رئیس جمهور همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در پرسش مهر امسال از دانش‌آموزان خواست که بگویند تاکنون چه مهارت‌هایی آموختند

رئیس‌جمهور، در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید ، پرسش مهر ۹۷ رئیس جمهور در سال ۹۷-۹۸ را مطرح کرد.

رئیس جمهور از دانش آموزان سوال کرد: در سال گذشته چه مهارت‌هایی آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟

 

عنوان کامل: در سال گذشته چه مهارت‌هایی آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟

 

پرسش-مهر-رئیس-جمهور

 

رئیس‌جمهوری در تکمیل پرسش خود از دانش‌آموزان سراسر کشور سوال کرد: تاکنون چه کسی و کدام معلم به شما در کسب مهارت بیشتر کمک کرده و فکر می‌کنید چه مهارت‌هایی برای زندگی‌تان مهم تر است؟

 

فهرست مطالب

 

  • چکیده
  • مقدمه
  • اهداف پژوهش
  • روش تحقیق
  • انواع مهارت های زندگی
  • مهارت های ۱۰ گانه
  • نقش والدین در آموزش مهارتهای زندگی
  • روش آموزش مهارت های زندگی در مدارس
  • اگر مهارت آموزی را جدی نگیریم
  • آموزش مهارت ها
  • هدف را گم نکنیم
  • بحث و بررسی
  • نتیجه گیری
  • پیشنهادات
  • منابع

 

 

چکیده

 

یکی از نقدهایی که به آموزش و پرورش وارد می شود در مورد مساله پرورش دانش آموزان است. به عقیده کارشناسان، آموزش و پرورش بیش از آنکه به دنبال پرورش دانش آموزان باشد، آموزش را مدنظر قرار داده است.

مهارتهای زندگی یکی از مقوله های پرورش است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

همه ما برای اینکه بتوانیم در جایی مشغول به کار شویم، تولیدی داشته باشیم یا مسائلی از این دست را با موفقیت پشت سر بگذاریم، نیازمند مهارت هایی هستیم. نسخه بزرگتر این بخش های زندگی، خود زندگی است که ما برای زندگی کردن نیازمند این هستیم تا مهارت هایی داشته باشیم و از پس زندگی فردی و اجتماعی خود برآییم. اما مهارتهای زندگی به چه مسائلی اطلاق می شود؟ مهارتهای زندگی، مهارت هایی هستند که توانایی اجتماعی وروحی فرد را افزایش می دهند و موجب می شوند تا او بتواند به نحوی بهتر و موثرتر با مشکلات و دشواری های زندگی مواجه شود. مهارتهای زندگی قدرت سازگاری افراد را بالا می برد، شخص می تواند مسئولیت های اجتماعی و شخصی زندگی را بهتر بپذیرد و توانمندی هایش را بروز دهد و از آسیب های ناشی از ناتوانی در حل مشکلات در امان بماند.

 

کلمات کلیدی : دانش آموزان – مهارت آموزی – مدرسه

 

مقدمه

 

 آموزش مهارت های زندگی در سال ۱۹۷۹ و با اقدامات دکتر گیلبرت بوتوین آغاز شد. او در آن سال مجموعه آموزش مهارت های زندگی برای دانش آموزان تدوین کرد که با استقبال فراوان متخصصان بهداشت روان مواجه شد. این برنامه آموزشی به نوجوانان یاد می داد که چگونه با استفاده از مهارت های رفتار جراتمندانه، تصمیم

گیری و تفکر نقاد در مقابل وسوسه یا پیشنهاد سوءمصرف مواد از سوی همسالانشان مقاومت کنند.

کنار آمدن با فشارهای زندگی، داشتن زندگی هدفمند و انعطاف پذیر برای مواجهه با مشکلات زندگی، برقراری تعامل سازنده با دیگران با بیشترین سود و کمترین ضرر به خود و دیگران، روابط بین فردی بالنده و رشد دهنده با کمترین کشمکش و تعارض، خروج از بحران های زندگی با مدیریت صحیح و بیشترین مصلحت روش انتخابی و برآمدن از پس مسئولیت های فردی و اجتماعی در زندگی، همواره بخشی از واقعیت زندگی انسان بوده است که در ادوار مختلف به اشکال گوناگون نمود و بروز داشته است.

سازمان بهداشت جهانی و یونیسف و سازمان های دیگر تعاریف متعددی از مهارت های زندگی دارند. در یک نگاه کلی، مهارت های زندگی یعنی ایجاد روابط بین فردی مناسب و موثر، انجام مسئولیت های اجتماعی، تصمیم‌گیری صحیح، حل تعارضات و کشمکش ها بدون توسل به اعمالی که به خود یا دیگران صدمه می زند، توانایی انجام رفتارهای سازگارانه و مثبت به گونه ای که فرد بتواند با معضلات و مشکلات زندگی روزمره خود کنار بیاید و توانایی هایی است که باعث ارتقای بهداشت روانی افراد جامعه، غنای روابط انسانی، افزایش سلامت و رفتارهای سلامت در سطح جامعه می شوند.

 

 

اهداف پژوهش:

 

۱- مهارت های اصلی که باید در مدرسه به دانش آموزان آموزش داده شود .

۲ – بررسی اهمیت آموختن مهارت های زندگی در مدارس

۳ – انواع مهارتهای زندگی که بایستی دانش آموزان یاد بگیرند .

 

 

نکته: تمام فایل ها ویرایش جدید می‌باشند و به صورت صحیح صفحه بندی و آماده شده اند لذا جهت نمایش صحیح فایل ها لطفا فونت های  (B Nazanin – B Mitra – B Lotus – B Titr) را نصب کنید. در صورت نیاز میتوانید به صورت مستقیم از اینجا دانلود کنید.

 

 

مطالعه کنید: آموزش نصب فونت در ویندوز

 

فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت موفق قابل دانلود می‌باشد همچنین ایمیلی حاوی لینک دانلود برای شما ارسال می‌شود.

در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد یا پیشنهاد با پشتیبانی فروشگاه فایل پرشین استور تماس بگیرید.

 

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه
طرح توجیهی صنایع دستی
جزئیات بیـشتر
طرح توجیهی قالی بافی
جزئیات بیـشتر
طرح توجیهی تولیدی مبلمان و مصنوعات چوبی
جزئیات بیـشتر
طرح توجیهی تولید کفش
جزئیات بیـشتر
پایان نامه مقایسه هوش هیجانی مرد سالاری و زن سالاری
جزئیات بیـشتر
برو بالا