عضویت در سایت
نام محصول قیمت محصول تنظیمات
۱۹,۹۰۰ تومان
light box
امتیاز 5.00 پایان نامه بررسی نقش بازی در مهارت های اجتماعی کودکان">

اين پژوهش، تحقيقی تجربی ست که به منظور بررسی تاثير بازی درمانی، بر تکامل اجتماعی کودکان 6-4 ساله شيرخوارگاه آمنه و 9-7 ساله دبستان فائض بودند که حداقل يکسال از مدت اقامت آنها در شيرخوارگاه گذشته و فاقد هر گونه مشکل وبيماری جسمی وذهنی(تالاسمی ، فلج اندامها، نقص عضو وعقب ماندگی ذهنی) بودند.

ابزار گردآوری اطلاعات، مقياس بلوغ اجتماعی واينلند بوده است که شامل هشت زمينه مختلف سوالات مرتبط با تکامل اجتماعی کودکان می باشد وبر اساس آن، سن اجتماعی کودکان قابل سنجش واندازه گيری می گردد.

۱۹,۹۰۰ تومان – خرید

حجم : ۱۹۱ کیلو بایت
تعداد صفحات : ۸۸ صفحه
پسوند فایل : docx
پسوند فایل دانلود : ‌rar
قابلیت ویرایش : دارد
فهرست مطالب : دارد
منابع : دارد
پرسشنامه : دارد

پایان نامه بررسی نقش بازی در مهارت های اجتماعی کودکان

 

پایان نامه بررسی نقش بازی در مهارت های اجتماعی کودکان که برای شما آماده کرده ایم مربوط به رشته روانشناسی، علوم تربیتی و مشاوره (کلیه گرایش ها) در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌باشد.

پایان نامه بررسی نقش بازی در مهارت های اجتماعی کودکان در ۸۸ صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد که شما بعد از خرید از سایت فروش فایل پرشین استور قادر به دانلود آن می‌باشد.

در زیر قستمی از متن پایان نامه بررسی نقش بازی در مهارت های اجتماعی کودکان به همراه فهرست مطالب برای شما عزیزان قرار داده شده است تا با مطالعه دقیق و اطلاع کامل از موضوعات اقدام به خرید فرمایید.

 

عنوان کامل : پایان نامه بررسی نقش بازی در مهارت های اجتماعی کودکان

 

بررسی نقش بازی در رشد مهارتهای اجتماعی کودکان - فروشگاه پرشین استور

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت یا ضرورت پژوهش

اهداف یا هدف پژوهش

فرضیات/ سوالات پژوهش

تعیین متغیرهای پژوهشی و تعریف آنها

تعریف مفاهیم، تعریف عملیاتی واژه ها

 

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق

بازی ونقش تربیتی آن

تعریف بازی

عوامل موثر در بازی کودکان

تاثیر جنس

تاثیر محیط

تاثیر هوش

ارزش بازی کودکان

ارزش جسمانی بازی

ارزش اجتماعی بازی

ارزش اخلاقی بازی

ارزش عقلانی بازی

ارزش درمانی بازی

انواع بازی کودکان

بازیهای تقلیدی

بازی های نمایشی

بازی های نمادین

بازی های تخیلی

بازی، حیات کودک

بازی وشناخت

بازی و گویش

بازی و نظم

فواید عاطفی

فواید اجتماعی

فواید فیزیکی

رابطه بین بازی و بلوغ اجتماعی کودکان

نقش بازی و اسباب بازی در شخصیت کودکان

فواید بازی

انواع بازی های دخترانه و پسرانه.

بازی ونقش آن در رشد فکری کودک

تاثیر بازی در رشد جسمانی کودک

نقش بازی در تعلیم و تربیت کودکان بالای هفت سال

 

فصل سوم: تعیین روش تحقیق

چگونگی انجام پژوهش

تعریف جامعه آماری

روش نمونه گیری آماری

ابزار گردآوری اطلاعات

شیوه تجزیه وتحلیل اطلاعات

 

فصل چهارم: یافته ها و تجزیه و تحلیل آنها

تجزیه وتحلیل آماری

 

فصل پنجم: نتایج

نتیجه گیری

پیشنهادات

محدودیت های پژوهش

منابع

پرسشنامه

 

 

مقدمه:

 

بازی و ورزش یکی از ارکان اصلی تعلیم و تربیت هر جامعه می باشد و بطوریکه آقای هارولد، ام باور (( در کتاب انسان و حرکت )) می نویسد: افرادیکه پرورش یافته در امر تربیت و ورزش هستند چون این افراد سالم، آماده و فعالند بهتر می توانند از قوای ذهنی خود با هوشیاری و آگاهی بهره ببرند.بازیهای پرورشی و مهارتی نه تنها در سنین کودکی مفید هستند بلکه در تمام لحظات زندگی در حال رشد وتغییر است و حرکات طبیعی بدن در سلامت روح و روان نقش اساسی دارد. انسان با فکر و تدبیر خود به بازی شکل می دهد . نحوه اجرای آن را ارزشیابی کرده و برای ارزشیابی نیز ضوابطی تعیین می کند.همچنین سلیقه و ذوق و استعداد انسان در انتخاب بازی نقش اساسی دارد.

با نگاهی به جایگاه بازی و ورزش در طول زندگی بشر و با مروری بر نوشته ها و گفته ها مشاهده می کنیم که در این زمینه گسترده یعنی ارتباط بین بازیها و تکامل اخلاقی – اجتماعی و عاطفی نظریات متفاوتی وجود دارد که یکی از این نظریه ها معتقد است که شرکت در فعالیتهای ورزشی و بازی مخصوصا رشته ها و بازی های گروهی از نظر تربیتی اجتماعی مفید است.بر طبق این نظریه بازی به توانایی و قابلیتی منتهی خواهد شد که تعاون و همکاری با دیگران را بر پایه درک و ارتباط متقابل تقویت خواهد کرد.چرا که کسب یکی، توانایی حاصل حداکثر کوشش است که فرد بدون توسل به غرضهای شخصی می تواند از خود نشان دهد خصوصیاتی مانند سخاوت، بزرگواری، جوانمردی، شجاعت، ثبات قدم می تواند از طریق بازی و ورزش ترویج و گسترش یابد.

در این پژوهش که به بررسی نقش بازی در رشد عاطفی و اجتماعی کودکان پرداخته شده در چنج فصل تنظیم گردیده که در فصل اول پژوهش به طرح مساله و ضرورت و اهمیت اهداف و فزضیات مورد بررسی قرار داده شده جهت تسلط بر موضوع در فصل دوم پژوهش نظریات و دیدگاههای مختلف در خصوص بازی و نقش آن در تکوین شخصیت مورد بررسی قرار گرفته و به نتایج مثبت این رفتار اجتماعی پرداخته شده است.در فصل سوم پژوهش به چگونگی انجام پژوهش که مبتنی بر بررسی اسناد و مدارک و از طرفی مطالعات میدانی است پرداخته شده.در فصل چهارم تجزیه و تحلیل اطلاعات و فرضیه آزمایی شده است.در فصل پنجم که نتیجه گیری و همچنین پیشنهادات ومحدودیت ها قید گردیده است.

 

بیان مسئله:

 

بسیاری از روان شناسان عقیده دارند که فعالیتهای بدنی مخصوصا بازی و تمرینات رشته های ورزشی محیط مناسبی را جهت کسب ارزشهای فرهنگی، گرایشهای مثبت فردی – عاطفی و رفتاری سنجیده فراهم می آورد و آنچه که از راه فعالیتهای بدنی و ورزشی آموخته می شود به سایر جنبه های زندگی نیز قابل انتقال است.زیگموند فروید بر پایه تحقیقات خود تاکید می کند که کودکان در بازی با ابزار احساسات ناخوداگاه و تکرار موقعیتهای اجتماعی تلاش حیرت آوری را به منظور تسلط بر این موقعیتهای هیجانی، شرایط و محیط را تحت تسلط خود قرار دهند و یک قربانی منفعل نباشند.

در حین بازی کودک یاد می گیرد که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کند واز این طریق انواع مختلف ومتنوع مهارتهای عاطفی – اجتماعی را می آموزد.بازی در دوران کودکی یکی از ابزارهای موفقیت در قضاوت اجتماعی است ابزاری که بعدها به عنوان یک عامل بنیادی در برابر رفتار و عمل در دوران بزرگسالی در جوامع مختلف به خدمت گرفته می شود.از آنجائیکه بازی جزء وجود کودکان است و نقش بسیار سازنده ای در تکوین شخصیت کودکان دارد، می تواند یک نقطه شروع جامعه پذیری تلقی گردد.

گرچه بسیاری از اولیاءو مربیان به اهمیت نمادین وسمبولیک این پدیده رفتاری آشنایی ندارند.هر روزه مشاهده می گردد که بچه ها در جنبه هایی از رشد عاطفی دچار کمبود می باشند و این خلاء عاطفی به علل و عوامل زیادی مربوط می شود که یکی از این عوامل بازی به عنوان ابزار پذیری و روح جمعی و گروهی و اجتماعی است.

لذا پیرامون موضوع مورد بحث سوالات مقدماتی بشرح زیر قابل طرح و بررسی است:

بازی چه نقشی در رشد عاطفی و اجتماعی کودکان دارد.

چگونه بازیها می توانند این وسایل تکوین شخصیت تاثیر و نقش برابر و یکسان در تکوین شخصیت بچه ها دارند و یا اینکه با تنوع بازیها رشد عاطفی و اجتماعی نیز تنوع و گوناگونی می پذیرد.

 

 

اهمیت یا ضرورت پژوهش:

 

اهمیت بازی در زندگی کودک آن چنان آشکار است که نیاز چندانی به استدلال ندارد.بازی نه تنها برای حرکت اندامهای گوناگون بدن، پرورش عضلات و صرف انرژی اضافی، که عدم مصرف آن حساسیت و عصبانیت را در پی دارد، ضروری است، بلکه یاری دهنده کودک در شناخت محیط و تسلط بر آن است.بازی، شیوه همکاری و تبادلات با دیگران و رعایت حقوق آنان را به کودک می آموزد.

آن گونه رفتار اجتماعی که کودک از طریق بازی آزاد و بدون تکلف در خارج از محیط مدرسه می آموزد، بسیار فراتر از آموزشی است که از طریق تماس و بازی با کودکان دیگر در محیط مدرسه حاصل می شود.محیط خانواده بدلیل تعداد اندک کودکان همسن ومحیط مدرسه، بدلیل محدودیتهای فراوان، نمی توانند این تمایل را در کودک ارضا کنند.این تحقیق رهنمودی است در جهت توجه بیشتر به بازی کودکان هم درخانه و هم در کودکستان وهم در مدرسه بازی با فرصتی که برای بروز بیان عواطف فراهم می کند نقش پالاینده روانی را برای کودکان دارد.

 

 

اهداف یا هدف پژوهش:

 

با توجه به آنچه که طرح مسئله مبنی بر اهمیت بازی در جامعه پذیری و رشد تکوین شخصیت کودکان بخصوص در بعد عاطفی و اجتماعی پرداخته شده است و از طرفی بعلت خلاء های  ایجاد شده در کودکان عصر حاضر و عدم آگاهی والدین، مربیان، از منشا سازنده بازی در این پژوهش اهدافی به شرح زیر مدنظر است.

الف) اهداف کلی تحقیق:

بررسی نقش بازی در رشد عاطفی واجتماعی کودکان.

ب) اهداف جزئی تحقیق:

۱. بازی و روحیه گذشت در رشد عاطفی واجتماعی کودکان.

۲. بازی و کوشا و جدی بودن در رشد عاطفی واجتماعی کودکان.

۳. بازی ودوستی در رشد عاطفی واجتماعی کودکان.

۴. بازی و روحیه همکاری در رشد عاطفی واجتماعی کودکان.

۵. بازی و آینده شغلی در رشد عاطفی واجتماعی کودکان.

۶. بازی و روحیه کمک کردن در رشد عاطفی واجتماعی کودکان.

 

 

فرضیات/ سوالات پژوهش:

 

الف) بین بازی و رشد عاطفی و اجتماعی کودکان رابطه معناداری وجود دارد.

ب) فرضیات فرعی تحقیق:

۱. بین بازی و روحیه گذشت رابطه معناداری وجود دارد.

۲. بین بازی و کوشا و جدی بودن و عدم جدی بودن رابطه معناداری وجود دارد.

۳. بین بازی و دوستی کودکان رابطه معناداری وجود دارد.

۴. بین بازی و آینده شغلی رابطه معناداری وجود دارد.

 

 

منابع

 

احدی، حسن – بنی جمال، شکوه السادات.روان شناسی رشد(مفاهیم بنیادی در روان شناسی کودک ، چاپ نهم- ۱۳۷۵).

شارپ، اولین.بازی تفکر کودک است(راهنمایی یادگیری بازیهای آموزشی برای کودکان قبل از مدرسه)،ترجمه دکتر قاسم قاضی و نعمت کدیور، چاپ سوم، ۱۳۶۶.

شفیع آبادی عبدالله.فنون و روشهای مشاوره.{ویرایش ۲} – {تهران} – نشر ترمه، ۱۳۷۱.

دلاور، علی.روش تحقیق در روان شناسی وعلوم تربیتی.ویرایش سوم، تهران، موسسه نشر ویرایش، ۱۳۸۱.

درستکار، طاهره، پایان نامه ، سال تحصیلی۷۹-۱۳۷۸، استاد راهنما محمود اعظمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر.

داوید، میدیام.زندگی عاطفی کودک از صفر تا ۲ سالگی.ترجمه ساعد زمان، تهران، نشر مرکز کتاب ماد، ۱۳۷۷.

ریاحی، غلامحسین.رمز و راز دنیای کودک.نشر اشراقیه، چاپ نهم، پاییز ۱۳۷۰.

هاشمیان، سیداحمد.علم الفض از دیدگاه دانشمندان اسلام.چاپ نهم، اول بهمن ۱۳۷۷، چاپ سوم بهمن، ۱۳۷۹.

 

 

نکته: تمام فایل ها ویرایش جدید می‌باشند و به صورت صحیح صفحه بندی و آماده شده اند لذا جهت نمایش صحیح فایل ها لطفا فونت های  (B Nazanin – B Mitra – B Lotus – B Titr) را نصب کنید. در صورت نیاز میتوانید به صورت مستقیم از اینجا دانلود کنید.

 

مطالعه کنید: آموزش نصب فونت در ویندوز

 

فایل خریداری شده بلافاصله بعد از پرداخت موفق قابل دانلود می‌باشد همچنین ایمیلی حاوی لینک دانلود برای شما ارسال می‌شود.

در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد یا پیشنهاد با پشتیبانی فروشگاه فایل پرشین استور تماس بگیرید.

 

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه
طرح توجیهی صنایع دستی
جزئیات بیـشتر
طرح توجیهی قالی بافی
جزئیات بیـشتر
طرح توجیهی تولیدی مبلمان و مصنوعات چوبی
جزئیات بیـشتر
طرح توجیهی تولید کفش
جزئیات بیـشتر
پایان نامه مقایسه هوش هیجانی مرد سالاری و زن سالاری
جزئیات بیـشتر
برو بالا